fredag 22 mars 2013

Nytt uppdrag!!!

Jag var på en arbetsintervju med jobbet i onsdags. Vi är ju en konsultfirma så när det finns något uppdrag hos en kund som verkar passa en viss konsults profil, så åker konsulten dit, ofta tillsammans med en av säljarna/cheferna, för att ha en arbetsintervju.

Idag fick jag veta att jag fått uppdraget. Jag kommer från och med nästa vecka börja jobba hos Mecel ute i Mölndal.

Förutom det uppdraget har jag fortfarande mitt uppdrag på Kleven kvar. Projektet som jag var med i är avslutat men en av utvecklarna har slutat så hens arbetsuppgifter tas över av mig och två till. Det blir inte en heltidstjänst men det blir troligtvis mycket att göra i stöten. Kleven är en viktig kund så det gäller att göra ett utmärkt jobb här för att de ska vara fortsatt nöjda och stanna med oss.

Uppdraget hos Mecel kommer vara på heltid och det är en massa nytt. Jag är lite nervös och samtidigt förväntansfull. Jag har lite farhågor kring hur jag ska hinna med både Kleven och Mecel men det har jag pratat med mina chefer om och de har lovat att hjälpa mig med det.

Det känns faktiskt lite som ett tillfälle att återigen visa att jag verkligen klarar av mitt jobb och är till nytta. Förra gången jag jobbade i Mölndal var det i samma hus som Mecel, fast det var hos Delphi (de delar lokaler). Den gången fick jag missfall och mådde så dåligt över detta att jag sjukskrev mig och därmed avbröt mitt uppdrag utan att slutföra det. Nu har jag (nästan) fått en chans att få upprättelse. Nej, det är inte på samma företag MEN Mecel och Delphi har ett nära samarbete, så jag kunde ha blivit nekad uppdraget pga vad som hänt hos Delphi. Chefen jag åkte dit med var samma chef som hade skött kontakten med Delphi förra gången. Att vi åkte dit tillsammans för denna intervju kändes som ett stort steg för mig. Jag hade inte haft något samarbete direkt med den chefen sedan min sjukskrivning och nu åkte vi gemensamt till ett företag som representanter för Semcon och för att sälja in mig som konsult!

Just nu känns det som att jag kanske äntligen börjar bygga upp min arbetslivserfarenhet på riktigt. Därför är det viktigt för mig att ge ett gott intryck, göra ett riktigt bra jobb och skaffa mig ännu en uppsättning av nöjda kunder - den första uppsättningen var Kleven.

Jag håller tummarna för mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar