torsdag 21 mars 2013

Fastnat djupt i läsa-blogg-träsket

Jag har fastnat djupt som sagt. Läser och läser men det är så många bloggar att jag aldrig hinner ikapp. Jag hinner inte läsa varje dag heller så bloggarna får ju gott om tid att uppdatera och då är jag tillbaka på 300 olästa bloggposter... Till påsklovet kanske jag hinner läsa ikapp?

Det är en konstart att hålla sig uppdaterad med flera bloggar varje dag samt hinna med att blogga minst ett hyfsat långt inlägg per dag OCH dessutom sköta andra arbetsuppgifter och familj. Det är riktigt starkt jobbat! Jag klarar det inte. Något måste bortprioriteras för att jag ska hinna med i vardagen. Det resulterar i att jag ideligen ligger efter med bloggläsning, uppdaterar min blogg mycket sporadiskt och knappt hinner följa med i nyhetsutvecklingen i övrigt. För att kunna tjäna pengar på sin blogg måste man slita riktigt hårt och man måste även vara tillräckligt intressant för att kunna skaffa många läsare. Den som påstår att det är ett glidarjobb att blogga och skriva krönikor borde prova på det i en månad innan de yttrar sig så ogenomtänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar