fredag 15 november 2013

Något av det värsta som finns är att vara sjuk!

Jag hatar att vara sjuk! Jag känner mig så ynklig och orkar inte göra något av det jag brukar kunna fixa galant. Idag tog det mig 4,5 timmar att få iväg skruttarna och mig själv till förskola och jobb. Det här brukar gå på max 2 timmar i vanliga fall!

Jag blir alldeles kallsvettig när jag tänker på alla dem som är kroniskt sjuka OCH måste jobba! De har det så här varje dag! Varenda dag är en pina och en kamp mot kroppen. Min förkylning kommer gå över på några dagar - deras kanske varar resten av livet.

Nä, den här bit ihop-och-kör-på-mentaliteten tror jag inte leder någonvart bra. Att jobba tills en stupar är ju bara skadligt. Jobbet är bara ett jobb, inget mer. En kommer inte få medalj för att en har slitit ut sig för sitt jobbs skull (oftast). Tyvärr.

Idag tänker jag lite extra på alla dem som lever med smärta - både fysisk och psykisk. Som ibland inte orkar upp ur sängen pga att det gör så ont. Ni är fantastiska som orkar kämpa på varje dag!

1 kommentar: