fredag 8 november 2013

Deprimerande att köpa nya kläder

Jag skulle nog räkna mig själv som normalbyggd - varken tjock eller smal. Lite så där lagom tjock och lagom smal - en typisk Guldlock if you will.
Varför är det då så svårt att hitta byxor?!?!!!!

Mina krav är:
  • Jag ska kunna andas och slippa få ont i magen när jag har på mig byxorna
  • Jag ska kunna ta på mig dem utan att behöva köra den klassiska byxdansen - alla ni som någon gång tagit på sig tajta byxor vet vilken dans jag menar
  • Jag ska känna mig fin och bekväm i byxorna
Är det för mycket begärt?
Måste varenda jävla tjejbyxa vara extremt tajt?! Måste storlek 42 sitta som ett korvskinn? Visst, jag är inte supersmal men ärligt talat, hur små är storlekarna om jag inte ens kan ha liiite utrymme i storlek 42? Dessutom fanns det ingen större storlek efter 42, så jag kunde inte ens testa 44 och uppåt. Dålig stil! Jag funderar på att helt gå över till klänning och strumpbyxor, dels för att det blir bekvämare för min stackars mage och dels för att det ändå inte finns byxor som passar. För när de väl passar i midjan så är de på tok för korta! Vad hände med alla byxor för långa kvinnor?! WTF!!! Jag vill inte gå i piratbyxor resten av livet god dammit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar