onsdag 2 oktober 2013

Vi ska på dop!

Mitt lilla kusinbarn Elliot ska döpas den 2:e november och vi ska dit! Jag och småpojkarna, tillsammans med mormor, åker upp till Gävle på torsdag morgon i bilen. Sedan sover vi hos min kusin, som även är mamma till Elliot. Det ska bli kul att få träffa honom IRL. Jag har än så länge bara sett bilder och videoklipp på lillskrutten. Sedan åker vi hem igen tidigt på söndag och jag hoppas att mormor åker med oss i bilen då också. Annars blir det här ett självmordsuppdrag.

Arvid älskar att åka bil och kan i princip åka hur långt som helst utan problem. Det som gör att det blir ett självmordsuppdrag utan mormor är vår kära lilla Victor. Han hatar att åka bil länge. En stund har han lärt sig att acceptera nu och den stunden kan förlängas avsevärt om han får sällskap i baksätet. Därav mormor. Plus att det alltid är trevligt med sällskap och att hon även kan hålla lite koll på när vi bör stanna för kisspaus mm.

Nu ska jag bara försöka få till en service på bilen så att vi inte råkar ut för några jobbiga överraskningar. Och så ska vi packa... Arvid behöver nog nya finkläder då han plötsligt växt ur en massa kläder.

Det ska bli spännande att se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar